Науково-методична та профорієнтаційна робота кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти - Факультет історичної та соціально-психологічної освіти

Науково-методична та профорієнтаційна робота кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти

Факультет історичної та соціально-психологічної освіти > Новини факультету > Науково-методична та профорієнтаційна робота кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти

11 квітня 2019 року кафедрою психології і педагогіки дошкільної освіти ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» на базі закладу дошкільної освіти (дитячий садок) спеціального типу № 29 «Ластівка» м. Черкаси (згідно з угодою про співпрацю) було проведено Всеукраїнський (з Міжнародною участю) науково-методичний семінар-практикум «Моральний патерн вихователя – базис моральної вихованості дошкільників». Захід зорганізовано на виконання Закон України «Про вищу освіту» № 1556-VII від 01.07.2014 та Закон України «Про освіту № 2145-VIII. від 05.09.2017 (ст. 30 щодо створення експериментальних майданчиків) з метою забезпечення умов для активізації науково-дослідної роботи викладачів, аспірантів і студентів закладів вищої освіти, положень угоди про співпрацю з кафедрою педагогіки дитинства і сім’ї Могильовського державного університету ім. А.О. Кулешова (Республіка Білорусь), закладами дошкільної освіти: № 7 «Берізка» м. Переяслав-Хмельницький Київської обл.; № 8 «Золотий ключик» м. Переяслав-Хмельницький Київської обл.; (дитячий садок) спеціального типу № 29 «Ластівка» м. Черкаси та № 3 «Смородинка» м. Лубен Полтавської обл. у рамках реалізації програми дослідно-експериментальної роботи з теми «Я-моральний: особистість дошкільника у сучасному світі» (науковий керівник – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти Любов Лохвицька).

Учасників семінару-практикуму єднала спільна ідея: знайти відповіді на ключові питання сьогоденної дошкільної освіти українського суспільства – яким чином забезпечити ефективність процесу формування у дітей моральності. Об’єднавчим засобом виступило прохання господарів стосовно дрес-коду: прибути на семінар у вишиванці. З вітальними словами виступали: Сергій Воронов – директор департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради; Любов Доценко  – завідувач сектору дошкільної освіти  управління освіти департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради; Надія Євчак – головний спеціаліст сектору дошкільної освіти  управління освіти департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради; Любов Корнелюк – методист міського методичного кабінету дошкільної освіти м. Черкаси; Лілія Єрмоленко – директор закладу дошкільної освіти (дитячий садок) спеціального типу № 29 «Ластівка» м. Черкаси; Любов Лохвицька – кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти, заступник декана з наукової роботи соціоісторичного факультету ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», науковий керівник дослідно-експериментальної роботи з теми «Я-моральний: особистість дошкільника у сучасному світі», яка, користуючись нагодою, запросила присутніх та членів їх родин на навчання до нашого університету; Тетяна Андрющенко – доктор педагогічних наук, завідувач кафедри професійного розвитку педагогів КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради»; Світлана Мазійчук – директор закладу дошкільної освіти № 7 «Берізка» м. Переяслава-Хмельницького Київської обл.; Тетяна Шимченко – директор закладу дошкільної освіти № 3 «Смородинка» м. Лубен Полтавської обл.; Наталія Романенко – вихователь-методист закладу дошкільної освіти № 8 «Золотий ключик» м. Переяслава-Хмельницького Київської обл.

Робота семінару була побудована двохетапно: практичний модуль «Реалізація завдань морального виховання дітей дошкільного віку», що охоплював перегляд освітньої діяльності з дітьми закладу дошкільної освіти (дитячий садок) спеціального типу № 29 «Ластівка» м. Черкаси, зокрема, тимбілдінгу: «Спільна справа нас єднає» (вихователь старшої групи Карасевич Л.О), що закінчився спільним флешмобом дошкільників і колективом педпрацівників на чолі із директором Лілією Єрмоленко. Також учасників семінару було залучено до методичної роботи, яку доречно проводити з педагогічними кадрами: воркшоп «Творимо дива разом». Ними створювалися сторінки книги «Творимо добро», визначалися моральні цінності особистості в сучасному суспільстві тощо.

На другому етапі – теоретичному модулі відбувалося обговорення доповідей та виступів. Так, було розкрито питання «Про психолого-педагогічний супровід морального виховання дошкільників: презентація робочого зошита «Крокуємо доріжками добра» (Любов Лохвицька – кандидат педагогічних наук, доцент та Оксана Михайленко – вихователь-методист дошкільного навчального закладу № 7 «Берізка» м. Переяслава-Хмельницького Київської обл.); схарактеризовані «Сучасні підходи до співпраці з батьками з морального виховання дошкільників» (Тетяна Шимченко  – директор закладу дошкільної освіти № 3 «Смородинка» м. Лубен Полтавської обл., Алла Мягких – вихователь-методист закладу дошкільної освіти № 3 «Смородинка» м. Лубен Полтавської обл., Юлія Онуфрієва – практичний психолог закладу дошкільної освіти № 3 «Смородинка» м. Лубен Полтавської обл., Юлія Донченко – вихователь закладу дошкільної освіти № 3 «Смородинка» м. Лубен Полтавської обл.) та інші.

У обговоренні взяли участь науковці кафедри психології і педагогіки дошкільної освіти ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», кафедри педагогіки дитинства і сім’ї ЗО «Могильовський державний університет ім. А.О. Кулешова» (Республіка Білорусь) кафедри дошкільної освіти та професійного розвитку педагогів КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» та практичні працівники закладів дошкільної освіти (директори, методисти, психологи) міста Черкаси.

Семінар пройшов в атмосфері конструктивного діалогу, що сприяло визначенню перспектив подальшої роботи і окресленню алгоритму плану дій.

Прес-служба соціоісторичного факультету

Залишити коментар

Перейти до вмісту