Кафедра психології забезпечує викладання педагогічних, психологічних та методичних дисциплін на факультеті педагогіки і психології. На кафедрі працюють 3 доктори наук, професори, 7 кандидатів наук, доцентів, 2 старші викладачі, 2 викладачі. При кафедрі відкрита аспірантура, яка готує фахівців за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія.
Кафедра психології на початку свого існування об’єднувала викладачів психології та педагогіки і розпочала свою діяльність одночасно зі створенням Переяслав-Хмельницького філіалу КДПІ ім. О.М. Горького. З 1986 по 1988 рік кафедру очолювали: кандидат педагогічних наук, доцент Сенчило Владислав Львович, кандидат психологічних наук, професор Яровий Ілля Миколайович, кандидат психологічних наук, доцент Ярмоленко Петро Якович. У 1988 році завідувачем кафедри психології було призначено кандидат психологічних наук, доцента Шкуленду Миколу Михайловича.
У результаті реорганізації кафедру було перейменовано – спочатку у кафедру дошкільної педагогіки і практичної психології (1992-1998 рр.), а пізніше – у зв’язку із відкриттям спеціальності практична психологія – на кафедру практичної психології. Завідувачами кафедри практичної психології з дня її заснування були: кандидат психолічних наук, професор Хомич Галина Олексіївна (1998-2000 рр.), доктор психологічних наук, професор Побірченко Неоніла Антонівна (2000-2005 рр.). З 2000 року кафедра перейменована в кафедру загальної та практичної психології. З 2005 до 2012 рік завідувачем кафедри загальної та практичної психології була доктор психологічних наук, професор Булах Ірина Сергіївна. З 2012 по 2015 рік – доктор психологічних наук, професор Калмикова Лариса Олександрівна. З 2015 року кафедру психології очолює кандидат психолічних наук, професор Хомич Галина Олексіївна.
Наукові пошуки викладачів кафедри групуються над загально-кафедральною проблемою «Активізація психологічних ресурсів особистості у різних умовах соціалізації». У руслі означеної проблематики розробляються такі напрями досліджень, як розвиток особистості в умовах соціальної депривації, психолого-педагогічні аспекти впливу на механізм психічної адаптації учнів, студентів, викладачів в умовах педагогічного процесу, психологія розвитку суспільних норм свідомості, розвиток і становлення особистості в системі неперервної освіти, сучасні технології у психологічному консультуванні та психотерапії, девіантна поведінка особистості, особливості підготовки практичного психолога у вищих навчальних закладах.