Випускова кафедра психології і педагогіки дошкільної освіти – колектив науковців-однодумців, професіоналів, об’єднаних ідеєю модернізації дошкільної освіти.
В складі кафедри працює 7 докторів психологічних наук, 1 доктор педагогічних наук, 8 доцентів, 9 кандидатів педагогічних наук, 1 кандидат філософських наук, 3 викладача, які готуються до захисту кандидатських дисертацій (Кролівец Ю.В., Савчин О.О., Рудківська Н.Л.). Всі члени кафедри мають відповідну базову освіту та досвід практичної роботи за спеціальністю 012 Дошкільна освіта.
Місія кафедри – служити дитині, людині, Україні, дошкільній освіті.
Візія кафедри – оптимальна і гармонійна модернізація підготовки фахівців для дошкільної освіти, високий рівень наукової і освітньої корпоративності та інноваційності, прагнення до фахової досконалості, лідерство.
Цінності кафедри: дитина, студент, викладач, дошкільна освіта, розвиток особистості, фахова спільність, духовність, компетентність, толерантність, інноваційність, діалогічність, відповідальність, досконалість, унікальність, професійна діалогічна дискурсивність.
Кафедра здійснює освітню діяльність в компетентнісній парадигмі, керується принципами студентоцентризму, суб’єкт-суб’єктної взаємодії, діалогічності, автономності і корпоративності, принципами особистісно-орієнтованої спрямованості та врахування освітньої траєкторії кожного студента, гуманізму, фахової центрованості, перспективності й наступності, зв’язку науки з практикою, освітнього евроцентризму та ін.
Концепція діяльності кафедри ґрунтується на власній філософії підготовки майбутнього фахівця дошкільної освіти, яка передбачає: а) комплементарний розвиток його компетентностей (інтегральної, загальних і фахових); б) холістичний розвиток професійної комунікації зокрема її когнітивної, креативної і мотиваційної організації; в) формування у майбутніх фахівців таких компетентностей, як-от: здатностей гармонійно поєднувати усталені та творчі моделі фахової поведінки, відповідально діяти як автономно, так і в команді, вільно спілкуватися, приймати обґрунтовані рішення, працювати в міжнародному контексті, діяти евристично, використовувати комунікаційні й інформаційні технології тощо.
Члени кафедри використовують у своїй діяльності інноваційні методи, зокрема проблемно-евристичні, практико-пошукові, діалогічні, науково-практичні (репродуктивні й творчі), урізноманітнюють організаційні форми навчального процесу (конференції, практикуми, консультації, тренінги, евристичні бесіди, групові дискусії та ін.); впроваджують в навчальний процес сучасні засоби навчання.
При кафедрі створено і функціонують дві навчально-методичні лабораторії: «Психолінгвістика розвитку» (проф.. Харченко Н.В.), «Духовний розвиток особистості» (доц. Химич Н.Є.).
Кафедра здійснює підготовку бакалаврів, магістрів, аспірантів і докторантів.
Кафедра випускає збірник наукових праць «Psycholinguistics. Психолінгвістика. Психолингвистика», який включено у наукометричні бази Web of Science Core Collection і Scopus.
Членами кафедри в 2019 році надруковано 2 одноосібні і 7 колективних монографій, 1 підручник, 9 навчальних посібників і 37 статей, з них: 21 у міжнародних і 16 у вітчизняних виданнях.
У 2019 році викладачами кафедри захищені три дисертації: на здобуття наукового ступеня доктора психологічних наук (Харченко Н.В.); на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук (Клак В.О.); на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук (Литвишко О.М.). Всі дисертації присвячені проблемам дитячої (дошкільної) і педагогічної психології та дошкільної освіти.
У даний час кафедра працює над реалізацією наукової проблеми «Трансформаційні процеси в дошкільній освіті ХХІ століття».